Grazie di esserti iscritto alla newsletter di Xing. Riceverai una conferma per email all'indirizzo segnalato. Thanks for joining the Xing newsletter. You’ll receive an email notification.

Versione

We're in the Money

 Nature Theater of Oklahoma

 
 

NOW!
HERE!
AT LAST!
FOR THE FIRST TIME!
EVER
ON FILM!
ACTORS
GET
PAID
OH YEAH!
ACTORS!
GET!
PAID!

Potete vedere Nature Theater of Oklahoma mentre si divide l'incasso di una tournèè di No Dice. E' la prima volta che abbiamo guadagnato qualcosa.

L'oggetto d'arte può avere un funzionamento analogo al dono, un oggetto fuori dall'attuale sistema di scambio. MA TUTTO HA UN PREZZO. Il lato oscuro del dono è che richiede un contraccambio, il cui prezzo non è specificato, è represso. L'arte oggi è l'incarnazione di un'etica puritana, sembra annunciare che il lavoro è la sua unica ricompensa. L'arte parla la lingua del salariato, in cui c'è una relazione 1:1 tra il tempo dedicato e il valore. L'equazione non è tra tempo e denaro: è una relazione più oscura tra tempo e impegno ... una relazione che risulta da  una sorta di usura emotiva. (Mike Kelly, In the Image of Man)

We're in the Money video Kelly Kooper/Nature Theater of Oklahoma

NOW!
HERE!
AT LAST>!
FOR THE FIRST TIME!
EVER
ON FILM!
ACTORS
GET
PAID
OH YEAH!
ACTORS!
GET!
PAID!

See Nature Theater get paid after a work-in-progress showing of No Dice. This is the first time we made money at all.

ALL THINGS HAVE A PRICE. The hidden burden of the gift is that it calls for payback. But the price is unspecificied, repressed. Art today is the literal embodiment of the Puritan work ethic, it seems to announce that work is its own reward. Art works speak the language of the wage earner, in which there is one-to-one relationship between time spent and worth. The equation is not between time and money; it is a more obscure relationship drawn between time and commitment... ... a relationship that results in a kind of emotional usury. However, it isn't proper to speak of the 'junk' status of the art item. It is in bad taste, after all, to comment on the financial worth of a gift. (Mike Kelly, In the Image of Man)

We're in the Money  video Kelly Kooper/Nature Theater of Oklahoma