Grazie di esserti iscritto alla newsletter di Xing. Riceverai una conferma per email all'indirizzo segnalato. Thanks for joining the Xing newsletter. You’ll receive an email notification.

Versione

Enrico Boccioletti

 
 

Enrico Boccioletti, artista e musicista internet-aware basato a Milano, è in attività sotto diversi nomi: Death in Plains, 4SICSX, spcnvdr o Enrico B. Nel suo lavoro la coesistenza di possibilità multiple si disperde per emanazioni: come un insieme di 'gesti' non sistematici, in cui lo sforzo centrale è il tentativo di infondere un residuo di non-sense all’interno di rigide strutture formali. "Fortuna vuole che la tendenza al caos sia più forte rispetto a quella di qualsiasi sistema ordinato delle cose. La scelta simultanea di molteplici direzioni. Nel caos di work-in-progress e beta-versioning, ogni lavoro può, deve, dovrebbe sfuggire di mano. È auspicabile la libertà dall’assillante presenza del ." Boccioletti lavora con Mousse Magazine e Vdrome a Milano. Come artista ha esposto e performato alla Fondazione Pastificio Cerere, Roma; 319 Scholes, New York; Istituto Svizzero di Roma, Milano; Viafarini, Milano; MADRE, Napoli, Offset Festival, London, Mediterranea 16, Ancona; Fabio Paris/Link Center for the Arts of the Information Age, Brescia, Centrale Fies, Dro; Interno 4, Bologna.

www.spcnvdr.org

Enrico Boccioletti is an artist and musician based in Milan, active under multiple names – Death in Plains, 4SICSX, spcnvdr and Enrico B – in the fields of post-conceptual, new vernacular, performance and sound. He is interested into incompleteness and circularity, duplication and accumulation, waste, layering, forgery, faux-real. In his work he explores the coexistence of multiple possibilities, playing with the paradoxes of a material world bathing at the source of digital intangibility; relations and value in networked communities; perception of the self and expectation, performance anxiety in condition of over-exposure to information; space/time compression in the over-excited lifestyles of an accelerated culture; reality as mediated through the screen; arrangement and re-interpretation of opposites such as presence/absence, real/virtual, actual/possible, in form of intertwined concepts; language in the age of digital image; hearing and sound, relations between harmony and noise in Western civilisation; strata of hybridisation between substance and data; abrupt of the immaterial into a tangible environment; the quasi-post-human condition split among the contradiction of immaterial labour vs. physical needs, everyday demands vs. the universal texture, sexual desire vs. pristine dematerialization. Exhibitions and performances include, among others: Fondazione Pastificio Cerere, Roma; 319 Scholes, New York; Istituto Svizzero di Roma, Milano; Viafarini, Milano; MADRE, Napoli, Offset Festival, London, Mediterranea 16, Ancona; Fabio Paris/Link Center for the Arts of the Information Age, Brescia, Centrale Fies, Dro; Interno 4, Bologna. He also works for Mousse Magazine and Vdrome.