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Enrico Boccioletti

 
 

Enrico Boccioletti, artista e musicista internet-aware basato a Milano, è in attività sotto diversi nomi: Death in Plains, 4SICSX, spcnvdr o Enrico B. Nel suo lavoro la coesistenza di possibilità multiple si disperde per emanazioni: come un insieme di 'gesti' non sistematici, in cui lo sforzo centrale è il tentativo di infondere un residuo di non-sense all’interno di rigide strutture formali. "Fortuna vuole che la tendenza al caos sia più forte rispetto a quella di qualsiasi sistema ordinato delle cose. La scelta simultanea di molteplici direzioni. Nel caos di work-in-progress e beta-versioning, ogni lavoro può, deve, dovrebbe sfuggire di mano. È auspicabile la libertà dall’assillante presenza del ." Boccioletti lavora con Mousse Magazine e Vdrome a Milano. Come artista ha esposto e performato alla Fondazione Pastificio Cerere, Roma; 319 Scholes, New York; Istituto Svizzero di Roma, Milano; Viafarini, Milano; MADRE, Napoli, Offset Festival, London, Mediterranea 16, Ancona; Fabio Paris/Link Center for the Arts of the Information Age, Brescia, Centrale Fies, Dro; Interno 4, Bologna.

www.spcnvdr.org

Enrico Boccioletti is an artist and musician based in Milan, active under multiple names – Death in Plains, 4SICSX, spcnvdr and Enrico B – in the fields of post-conceptual, new vernacular, performance and sound. He is interested into incompleteness and circularity, duplication and accumulation, waste, layering, forgery, faux-real. In his work he explores the coexistence of multiple possibilities, playing with the paradoxes of a material world bathing at the source of digital intangibility; relations and value in networked communities; perception of the self and expectation, performance anxiety in condition of over-exposure to information; space/time compression in the over-excited lifestyles of an accelerated culture; reality as mediated through the screen; arrangement and re-interpretation of opposites such as presence/absence, real/virtual, actual/possible, in form of intertwined concepts; language in the age of digital image; hearing and sound, relations between harmony and noise in Western civilisation; strata of hybridisation between substance and data; abrupt of the immaterial into a tangible environment; the quasi-post-human condition split among the contradiction of immaterial labour vs. physical needs, everyday demands vs. the universal texture, sexual desire vs. pristine dematerialization. Exhibitions and performances include, among others: Fondazione Pastificio Cerere, Roma; 319 Scholes, New York; Istituto Svizzero di Roma, Milano; Viafarini, Milano; MADRE, Napoli, Offset Festival, London, Mediterranea 16, Ancona; Fabio Paris/Link Center for the Arts of the Information Age, Brescia, Centrale Fies, Dro; Interno 4, Bologna. He also works for Mousse Magazine and Vdrome.