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Versione

Love

 Loïc Touzé, Latifa Laâbissi

 
 

prima italiana

Nel dispositivo senza profondità di Love le immagini sono amplificate e sovraesposte secondo una drammaturgia che si basa allo stesso tempo su un principio di esposizione e il rischio di sparizione. Ogni scena costituisce una sorta di tableau vivant in cui viene costruita un'immagine che si disintegra istantaneamente, lasciando credere solo per un attimo che si stia componendo una narrazione. Assistiamo a una rappresentazione iper-espressiva e apparentemente regressiva. Questo teatro degli archetipi e del potenziale ci fa sentire stranamente vicini a quelle figure vulnerabili e un po' idiote che non danno cenno e non lasciano spazio ad alcuna connivenza.

Love
ideazione Loïc Touzé, Latifa Laâbissi
collaborazione artistica Jocelyn Cottencin
interpreti Audrey Gaisan-Doncel, Julien Gallée-Ferré, Yves-Noël Genod, Rémy Héritier, Maud Le Pladec, Carole Perdereau
disegno luci Yannick Fouassier
realizzazione Stéphane Potiron
espressione Jean-Marc Piquemal
produzione Compagnie 391, Théâtre national de Bretagne - Rennes col sostegno di Adami, Musiques et danses en Bretagne e con la sovvenzione di Ministère de la Culture - DRAC Bretagne, Conseil régional de Bretagne, Conseil général d’Ille et Vilaine, Ville de Rennes

italian première

After the non-dance, the possibilities of mimic art remained as virgin terrain, yet unexplored in recent years. Barred from the encumbrance of explanation and narrative progression, Touzè and Laabissi have made experiments on immersion and abandonment of the figure. In the frontal, apparently classical purview of Love, images are amplified and over-exposed according to a bizarre form of dramaturgy (the 'tactile gaze'). Every scene is a tableau vivant where images are constructed and disintegrated instantly, letting us believe for only a moment that a narrative is being formed. Love works at the same time on a principle of exposition and risk of disappearance, on a dimension of great vulnerability of the performers. The audience watches an over-expressive representation not far from mime, sometimes so illustrative to appear regressive. The basic elements are simple: it's the activity of vision and gaze that complicates it, self-propagating throughout the body and producing a confusing excess of meaning. But Love, theatre of archetypes and possibilities, played out on a flat blue surface, makes us feel strangely near these slightly bestial figures that give us no sign.

Love
concept:  Loïc Touzé, Latifa Laâbissi
artistic collaboration:  Jocelyn Cottencin
interpreters:  Audrey Gaisan-Doncel, Julien Gallée-Ferré, Yves-Noël Genod, Rémy Héritier, Maud Le Pladec, Carole Perdereau
light design:  Yannick Fouassier
realization:  Stéphane Potiron
expressions:  Jean-Marc Piquemal
production:  Compagnie 391, Théâtre national de Bretagne - Rennes col sostegno di Adami, Musiques et danses en Bretagne and subsidized by Ministère de la Culture - DRAC Bretagne, Conseil régional de Bretagne, Conseil général d’Ille et Vilaine, Ville de Rennes