Mercoledi 20 novembre 2024 Xing ha presentato a Raum, Bologna, schau, una performance di Vincent Giampino.
In schau, derivazione del progetto Umlaut, il teatro è la ri-coreografia del simbolico incorporato, una pressa per autodemolizioni. Uno degli strumenti coreografici utilizzati è il quoting, mezzo di riassemblaggio che pone il performer fuori dal tempo cronologico ed opera come una dieresi sulla genealogia corporea, poiché l'origine è uno scarto continuo o per meglio dire, il corpo è un rimando continuo di scarti in asincrono.
This theater is a morgue.
***
Wednesday 20 November 2024 Xing presented at Raum, Bologna, schau, a performance by the choreography-maker Vincent Giampino.
In the solo schau, a derivation of Giampino’s Umlaut project, the theatre is a re-choreography of the embodied symbol, like a car demolition press. One of the choreographic tools used in his solo is quoting, a means of re-assembly that places the performer outside of chronological time and operates as an umlaut on the bodily genealogy, since the origin is a continuous gap. Or, better to say, the body is a continuous reference to waste in asynchronous.
This theatre is a morgue.