Grazie di esserti iscritto alla newsletter di Xing. Riceverai una conferma per email all'indirizzo segnalato. Thanks for joining the Xing newsletter. You’ll receive an email notification.

Versione

One Piece

 Bojana Mladenovic

 
 

prima italiana
 


Con One Piece Bojana Mladenovic crea un particolare equilibrio tra performer e spettatore, tra l'esperienza reale e l'astrazione della scrittura. Cosa c'è da vedere? cosa da portarsi via? Mladenovic rompe i confini comportamentali mantenendo però la formalità dello scambio interpersonale. C'è qualcosa di ipnotico nel tono della voce che non tralascia dettagli evadendo il patetico o l'esplicativo. Una strana energia: ciascuno è inchiodato a un enigma che transita dal performer al pubblico. Anche se messa a nudo, la persona che ci sta di fronte si fa sempre più distante e meno comprensibile.

ideazione, testi e esecuzione Bojana Mladenovic
musica Dragan Nicolic & co.
assistenza drammaturgica Ania Harre
assistenza tecnica Udo Akemann
disegno luci Vinny Jones
produzione DasArts Amsterdam
co-produzione Theatre Frascati Amsterdam
col supporto di danceWEB Vienna

 

italian première

One piece has a very keen power-balance between spectators and performer. The question is: what is there to be gained or to be seen? Playing with the real experience and the abstraction of writing, Mladenovic breaks up borders and stages the paradox. She makes you extremely aware of the fact that you are (active as) a spectator, but the formality of the construction prevents any action from becoming obscene. There is something almost mesmerizing about the staccato tone of voice in which Mladenovic speaks, not omitting any possibly relevant detail, without however becoming pathetic or self-explanatory. This performance displays a bizarre kind of energy where everybody is riveted to an enigma, which, utterly, proves to be not only the enigma of the performer, but yours as well. The more the performer speaks, the less you seem to know about this person. The utter 'openness' only seems to make the person in front of you more distant, less easy to understand.

concept, text and execution Bojana Mladenovic
music Dragan Nicolic & co.
dramaturgical assistance Ania Harre
technical assistance Udo Akemann
light design Vinny Jones
production DasArts Amsterdam
co-production Theatre Frascati Amsterdam
project supported by danceWEB Vienna